dinsdag 22 september 2015

Mooie woorden maken het verschil

'Oh zo mooi, oh zo blij,
Wat ons zo gelukkig maakt, dat ben jij.'

'Jullie zijn een geweldig stel. Veel geluk samen!'

'Ik zal je nooit vergeten.'

Even een greep uit de meest voorkomende teksten bij de meest belangrijke momenten in je leven.
Een kant-en-klaar gedichtje voor bij een geboorte. Een lief bedoeld, maar afgezaagd stuk wens voor bij een bruiloft. En een weinigzeggende laatste groet op een begrafenis.

Dat doet zeer hè? En daar wil ik dus wat aan doen.

Bij de meest belangrijke momenten in je leven, horen wat mij betreft ook onvergetelijke woorden.
Teksten die je diepste emoties naar boven brengen en die echt vertellen 'Ja, deze woorden verbeelden zonder twijfel mijn relatie met deze jarige/pasgeborene/overledene'.

In mijn omgeving zie ik bovenstaande zinnetjes stuk voor stuk langskomen. En dit is geen verwijt hoor, want waarom ook niet?! Google eventjes op leuke schrijfsels, of bestel een kaartje online, en je vindt legio aan stukjes tekst. Maar ergens gaat het bij mij dan jeuken. Want wat zegt zo'n tekstje nou eigenlijk? Minstens 6 andere baby's hebben deze maand een geboortekaartje 'verstuurd' met exact diezelfde tekst erop! En tuurlijk wens je een pasgetrouwd stel veel geluk en heb je het volste vertrouwen in ze, maar is dat alles wat je kunt zeggen na een jarenlange vriendschap of in een sterke familieband? En de ergste: het grote gevoel van leegte op de meest treurige dag, wordt nog eens onderstreept door een 'dooddoener' als 'Ik zal je nooit vergeten.'


Dit kan anders mensen. En daar wil ik graag wat aan doen!
Wil je écht een goede boodschap achter laten, laat jouw gedachten dan op de juiste wijze onder woorden brengen. Want emoties kun je zelf wel heel sterk voelen, de ander ziet of hoort ze vaak niet automatisch...

Zie www.tekstyl.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten