maandag 4 mei 2015

Blogiotheek

Een blog schrijven. Ik doe het graag. Ik kan er m'n ideeën, gevoelens en frustraties in kwijt, moet er vaak even voor zitten, moet soms even zoeken naar inspiratie, raak heel zelden mezelf even kwijt in m'n schrijfsels, maar over het algemeen doe ik het heel graag.
 
Als ik met een blog start, beginnen de woorden vaak vanzelf te stromen. En dat worden er meer en meer. En voordat ik het weet, ligt er een blog voor me!
 
Maar ik ben niet de enige die dit doet. Verre van. Volgens mij heeft 1 op de 8 mensen in Nederland inmiddels wel een eigen blog. Met daarin ideeën, gevoelens en frustraties en daarmee komen er dus steeds meer en meer woorden op het internet en op papier te staan..
 
Wat mij daar zo over verbaast, is dat we nu juist in een tijd zitten van 'less is more'. Sla een lukraak boek (of een blog..) open over content en je zult als eerste zien staan dat het van groot belang is 'tot de kern te komen'. Het is zaak 'de lezer direct te geven wat hij zoekt, kort en bondig'. 'Draai er niet omheen'. We hebben immers heel weinig tijd allemaal, maar we zijn met heel veel mensen, met heel veel ideeën, gevoelens en frustraties, en al die mensen kunnen natuurlijk niet voor ieder blogje even een kwartier de tijd nemen!
Om nog maar te zwijgen van het feit dat iedereen tegenwoordig ook nog eens boeken is gaan uitbrengen!
Welja zeg, wat denken ze wel, die in-de-pen-klimmers?! Dat wij tijd over hebben?!
 
Blijkbaar hebben we dat wel.
Want, ondanks het gebrek aan tijd, de enorme drukte, burn-outs die op de loer liggen, uit balans geraakte levens, deadlines die net wel, net niet gehaald worden: men leest blogs. Men doorwroet boeken. En men schrijft. Steeds meer en meer woorden. Om de totale bibliotheek aan ideeën, gevoelens en frustraties weer wat groter te maken. En dat is mooi. Want daar heeft men vaak wat aan! Ga het bij jezelf maar eens na, hoe vaak het geschreven woord jou tot nieuwe inzichten heeft gebracht.. Mooi toch? :)
 
Dus ja, ook ik draag daar graag mijn woordje aan bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten