dinsdag 28 april 2015

Lentekriebels

Mooie lentedag vandaag, zou je denken. Dat dacht ik vanochtend namelijk ook. Dus ik trok m'n wandelschoentjes aan en ging de deur uit; even wat frisse lentelucht happen!


En ja, dat was fijn! Vrolijke mensen, zacht zonnetje, mooie bloesem. Ik werd er vrolijk van!
Maar toen kwam ik al wandelend achter een vrouw terecht. Type: zonnebankbruin, hippe kleertjes, van top tot teen te goed (lees: tegen het ordinaire aan) gestyled, ergens in de 30. Ze was aan het bellen met haar zoontje.

"Nee Justin, nu even goed luisteren! Ik heb jou vaak genoeg verteld dat je niet met haar mag praten! Ik wil het gewoon níet hebben!"
...
"Ben je soms vergeten wat ze heeft gedaan, Justin?! Dat heb ik je toch verteld?!"
...
"Nee, nee, nee, ook niet met je vader! Ik wil niks met je vader te maken hebben en al helemaal niet met haar! Dus ik verbied je met hem of haar te praten! Ik wil niet dat je ze ziet of spreekt, hoor je me!"

Bam. En weg was mijn vrolijke lentegevoel.

Mijn gedachten verschoven van 'blije mensen en mooie bloesem' naar 'die arme Justin..' Want of je wilt of niet, als je zo'n telefoongesprek hoort, dan ga je daarover nadenken. Wat zegt Justin terug tegen z'n moeder? Wat heeft Justin precies besproken met mevrouw X (ik neem aan dat we allemaal begrijpen dat mevrouw X de nieuwe vriendin van de vader van Justin is)? Maar bovenal: wat een vreselijke plaats heeft Justin in deze soap!? Hij zit tussen twee vuren. Kan geen kant op.

Maar ik laat dit negatieve voorval deze mooie lentedag niet verknallen. Gewoon even verder wandelen, en jawel, daar huppelt een kindje vrolijk rond, in het park, met aan de ene hand mama en aan de andere hand papa. Het kan dus nog wel. Al dwalen de oogjes van deze papa soms ook even af naar de picknickende minirokjes, maar goed, dat zit de aard van het beestje, zeggen we dan maar. Als er een getrainde vent met ontbloot bovenlichaam langs zou joggen, dan kijken wij ook, meiden. Ja, dan kijken wij ook. Foei.

Wat ik hiermee wil zeggen: laat dat gestaar naar minirokjes en sixpacks in deze hormoonvolle tijd niet leiden tot het breken met je partner. Dat is zo ontzettend zonde. Denk aan je partner. Denk aan de liefde. Denk aan Justin..


Dus ik stel voor: Geniet deze lente vólop van de liefde om je heen!

Maar wel met kanttekeningen. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten