woensdag 8 oktober 2014

Fun with Fabrics - part 8

Nou, de herfst is wel echt begonnen zeg. Regen, wind, kou.. Maar heel vervelend vind ik dat niet hoor; ergens heeft de herfst ook wel weer wat.
Het is de tijd van lekker warm binnen zitten met een theet'tje, romantische films kijken onder een fleecekleedje, mooie groene, bruine èn rode vallende blaadjes en mooie muziek opzetten terwijl je goede boeken leest. Of makkelijke magazines, in mijn geval..
Een bijkomend voordeel van de herfst is dat je nog niet wordt doodgegooid met overdreven Kerstversieringsdingetjes, sneeuw, de wat-moet-ik-nu-weer-koken-of-bakken-met-de-feestdagen-stress en bovenal, die overkill aan Mariah Carey!

Maar toch is er iets in het straatbeeld dat mij momenteel een beetje als een doorn in het oog springt. En dat wil ik hier even kwijt.

Ik heb het over de manier waarop jonge vrouwen zich in het openbaar vertonen tegenwoordig. Het te hip rondlopen in te hippe kleren met te hippe make-up op.. Van top tot teen.
Je begrijpt het al; ik vind het allemaal een beetje te hip tegenwoordig.

Ik schets hieronder even een beeld en ik vertrouw erop dat jullie allemaal wel eens zo iemand hebben zien rondlopen.
Of je loopt zelf zo door het leven, maar dan kun je onderstaand blog als niet verzonden beschouwen.. ^_^

Het begint met knal- (en dan niet gewoon knal, nee, het doet-pijn-aan-je-ogen-en-je-vraagt-je-af-of-die-meid-zich-bewust-níet-voor-een-spiegel-heeft-opgemaakt-knal) rode lippen. Alhoewel, het zijn niet zozeer de lippen, het is haar halve gezicht, want de lippenstift zit in de meeste gevallen van net onder de neus tot op het puntje van de kin..
Waarom?!

Nou kunnen knalrode lippen mooi zijn, boven bijvoorbeeld een sluike zwarte jurk of een feestelijk wit rokje, en zelfs boven een strak grijs pak misstaat het niet, maar nu komt het ergste; niks van bovenstaande wordt er tegenwoordig onder gedragen!

Nee, als je je ogen laat zakken vanaf dat half beschminckte gezicht zie je over de schouders van die jonge meid een soort mantel hangen. Geen mooie getailleerde jas of leuk sportief jack, nee, een vierkant blok. Met schoudervullingen vaak ook nog.
Weg vrouwelijkheid. Weg gratie. Weg charme. En het is niet eens gemaakt van een mooie stof, maar van een soort stug vilt! Alsof de meid naar een meubelzaak is geweest en een stuk stof mee heeft gejat en omgeslagen, omdat de herfst toch wel een beetje kouder dan verwacht blijkt te zijn.
Waarom?!

Maar goed, een dikke grote mantel en rode lippen kúnnen op zich nog wel mooi zijn samen, als je je er maar een beetje gepast bij kleedt verder. Maar helaas, ook onder de navel wordt het er niet veel beter op tegenwoordig..

Meiden dragen nu een goedkoop ogende jurk/rok, die òf net niet bij de knieën stopt òf irritant en raar ruim boven de enkels al ophoudt! En wat dragen ze daar dan onder? Leuke ballerina's of mooie pumps zou je denken? Guess again: sneakers!!
Waarom?!



Maar wees gerust; ik ben juist een voorstander van het idee 'Kleed je zoals je wilt en trek je niks van anderen aan'. En ik ben zelf immers ook geen bolleboos op modegebied, dus ik impliceer zeker niet dat ik 100% weet wat de go's en no-go's zijn. Maar met die kleding van tegenwoordig wordt toch écht de plank misgeslagen. Zeker weten.

Waarom ik dit mag zeggen, is omdat bovenstaand voorbeeld een duidelijke trend is en het dus geen volledige eigen keus is van de draagsters. Hen valt eigenlijk dus ook niks te verwijten.
Maar ik blijf erbij dat ze nog beter bijvoorbeeld een broek als trui of een blouse als rok kunnen dragen; dan zijn ze sowieso creatiever, eigenzinniger en het ziet er vast nog een stuk beter uit ook! Want wees nou eerlijk; die grote jassen, rokjes met sneakers eronder, schoudervullingen.. Dat is toch allemaal wel heel erg jaren '90 hè!

Hmm, die leuke jaren '90, dat doet me denken.. Wanneer komt 'All I Want For Christmas' nou eindelijk weer eens op de radio?! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten