dinsdag 1 april 2014

Grappig?

Nou wil ik me eigenlijk niet mengen in die 'Marokkanen'-discussie. Maar het is wel een feit dat ik naarstig aan het zoeken ben naar inspiratie voor een nieuw blog en met lege handen sta! Ik kan het wel hebben over mijn afgelopen weekendjes die vol met leuke activiteiten zaten zoals een vrijgezellenfeestje (nee, niet van mezelf), een verjaardagsfeestje (ook niet van mezelf, maar ik was wel gastvrouw (vriendjelief was jarig)) of spannende uitjes zoals de Escape-Room.. Maar ondanks dat al die bezigheden heel erg leuk waren, ga ik er geen blog aan wijden. Nog niet in elk geval.
Dus dan toch maar kiezen voor hét onderwerp dat bij mij angstgevoelens en nare connotaties oproept...





 
De dag 1 april


Ha, je dacht aan wat anders hè! Zegt dat dan meer over hoe wij denken of over dat onderwerp?
Na goed, omdat ik geen moeilijke discussies wil oproepen, ga ik niet verder in op wat een woord alleen al met zich mee kan brengen aan emoties, gevoelens, (voor)oordelen, et cetera, maar ga ik het echt hebben over vandaag: 1 april.


Voor zover ik weet ben ik vandaag nog niet 'beetgenomen', maar die angst zit er wel voortdurend in. Vroeger was dat veel erger natuurlijk, als je naar de basisschool ging en dan steeds om je heen moest kijken of niemand iets flauws met je wilde uithalen.. Steeds alles wat tegen je gezegd werd drievoudig moest analyseren, want er kon zo maar eens een 1 aprilgrap in verstopt zitten.. Steeds controleren of je echt niet je klittenbandschoentjes aan had getrokken en daarom ab-so-luut niet naar beneden moest kijken als iemand zei dat je veter los zat.. Dat zou immers dubbel zo dom zijn..

Nee, nu sta ik er rustiger in, want ach, ik ben ouder en wijzer, en de mensen in mijn omgeving zijn ook geen kinderen meer. Die halen geen grapjes meer uit met elkaar..

Haha, nou nee, dat is waarschijnlijk al de grootste grap ooit: 'mensen worden volwassen'. Daar klopt dus helemaal niks van! Maar dat is stiekem ook helemaal niet erg. Ik ben erg blij nog een kinderhart te mogen dragen :) En dat klinkt weer alsof ik zwanger ben, maar nee hoor, dat is wederom niet het geval.. En dat is geen aprilgrap. Of nee, nu maak ik weer een dubbele ontkenning, dus zou het wél zo zijn, maar nee, het is echt een grap! Aaaargh!


Oef, wat een moeilijke dag is dit eigenlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten